torsdag 13 december 2012

Lucia och 11 dagar kvar till Jul

Nu är  julmarknaderna slut för i år, vilket är skönt! Det har inte blivit mycket gjort i veckan, orken tog slut efter sista julmarknaden i söndags.
Jag och N sov över hos mamma och pappa några nätter, och det var välbehövligt. Jag gick runt i mjukiskläder hela dagarna. Vi slappade, mös, kokade kola, sov middag, gick promenader m.m UNDERBART.

Förra veckan, när jag var ute i stallet och gjorde de sista kransarna, tänkte jag "aldrig mer". Det var minus grader och det gick inte att använda limpistolen för att det var för kallt..
.. MEN dagarna i Fredriksdal var riktigt roliga. Vi fick mycket beröm, och sålde mycket. Det är så kul att få träffa kunderna (vissa är redan stammisar) och höra deras respons på kransarna.
Jag lovar att man får höra mycket när man står där i sin hodda. Det var livliga disskusioner i familjerna om vilken krans de skulle ha. Mannen i familjen tyckte ofta om det traditionella och kvinnan det mer trendiga. Barnen vill ha kransarna med stjärnor eller klockor på. Vi fick ofta rycka in och styra upp det hela ;). Det bästa är att alla är så glada och trevliga! Så, det får bli repris nästa år. Och då hoppas vi på bra väder ALLA dagarna.

Nu är det åter till vardagen igen med jobb, städ, tvätt och några beställningar och julklappar som ska bli klara.
11 dagar kvar till julafton.


Tossorna som inte blev sålda i söndags har jag själv lagt beslag på. De används numera flitigt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar