onsdag 30 oktober 2013

Lugnet efter stormen

TNu har lugnet lagt sig igen efter stormen Simones framfart. Ïgår var jag lite deppig över att mitt fina växthus hade gått sönder, men idag är jag TACKSAM över att vi har ström igen. Vi var utan ström i ett dygn och självklara saker som att kunna laga mat, ta en dusch, ha värme, ge djuren vatten och belysning blir extra jobbigt.

Sonen har vaknat tidigt de sista veckorna, och jag tycker bara det är mysigt. Vi går upp tillsammans med mannen vid sex tiden, sen myser vi timmarna innan vi ska åka iväg till förskola/jobb vid halv nio. Oftast är det under de timmarna på dagen jag är mest effektiv och får mycket gjort. Ibland städar jag, skickar in en studieuppgift eller bara myser i soffan med en trött kille - kvalitetstid.

I morse var jag tacksam över att kunna baka bröd (önskar jag tog mig tid att göra det oftare). Det blev Leilas sirapslimpa, och överskriften på receptet stämmer verkligen, den blev jättegod!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar