onsdag 18 april 2012

Tossor till barnhem i Ryssland

Idag har jag inte fått mycket gjort, planerna var att åka in till ett babycafé i stan. Men idag har det kännts som ett stort projekt att ta sig hemifrån och en sådan dag som man önskar att man inte bodde mitt ute i ingenstans.  Nu har jag och N varit hemma i tre dagar, så både jag och han hade behövt träffa folk (Lillen är gnällig och vill ha sällskap hela tiden)..Nu ångrar jag att jag inte åkte men det får bli nya tag imorgon, först kyrkis och sen bebisrytmik på biblioteket i stan. Jag ringde precis och bokade plats, så då måste vi ju ta oss dit.

Vi har iallfall myst mycket idag, och jag har gjort klart några par tossor som ska få följa med Carin till ett barnhem i Ryssland. Carin och hennes man ska adoptera ett barn därifrån och har efterlyst saker att ta med sig till de andra barnen. Det känns bra att kunna bidra med något, då förhållanden på ryska barnhem är hemska.

Snälla syster H  har bidragit med pengar till garn, så när jag har tid ska det stickas fler.


1 kommentar:

  1. Hej syrran. Jag kan också vara med och betala en slant.

    SvaraRadera