måndag 7 oktober 2013

Hästutställning

 
I lördags var det dags för utställning igen. Den här gången hade jag med mig Adéle, hon har inte blivit visad i år och jag tänkte att det var kul att ha en bedömning på henne som två- åring.
 
Uställningen var i Sölvesborg så det var en bit att resa, men med trevligt sällskap i bilen och fin natur utanför (underbara höstfärger), så gick det bra. Jag åkte med en kompis som också skulle visa och det blev en skön, trevlig och avkopplande dag. Annars brukar män och barn vara med , och då blir man stressad och får dåligt samvete att det tar så lång tid. Nu kunde vi sitta och ta det lugnt, kolla på alla fina hästar, äta godis från Cafeterian och prata med trevligt "shettisfolk", utan att ha dåligt samvete. Precis en sådan dag som jag behövde.
 
Adéle skötte sig exemplariskt och visade inte alls upp det trotsiga humör som hon kan ha här hemma, Kompisen visade henne (Jag kan ju inte springa, av olika anledningar ;)), hon visade sig från sin bästa sida och fick fina poäng - raden 88789 = 40 p , guld och en fjärde placering.  Det var en fin klass med många hästar från stora uppfödare, så jag är nöjd med den placeringen.
 
Man får blodad tand när det går bra, och jag är allt lite sugen på att anmäla till Älmhult den 2/11, men tror att jag får låta bli. Jag satsar på nästa år istället, när det är premiering. Då hoppas vi på en ny 40 p och avelsdiplom.
 
 

Som vanligt glömmde jag kameran, så det får bli tråkiga mobilbilder istället.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar